Handelsbetingelser

(Senest opdateret d. 15/02/2018)

Live-IT Group – Styrthjelm.dk
CVR 34405093
Østerbæksvej 8, 2.th – 5230 Odense M
Ovenstående er IKKE returadresse
Info@styrthjelm.dk
+45 33 60 78 68

Betaling

Vi modtager diverse betalingskort.

Herudover kan der betales via bankoverførsel eller ved fremmøde på adressen efter aftale.

Din vare bliver afsendt så snart vi modtager beløbet eller hæver betalingen. Vi pålægger ikke kunden kortgebyr.

OBS! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Priser på siden er opgivet inklusiv dansk købsmoms.

Levering

Vi har fri fragt på alle ordrer over 999 DKK til nærmeste GLS pakkedepot.

Ellers er fragten DKK 59,00 for levering til døren eller DKK 29,00 for levering til pakkedepotet.

Vi leverer normalt direkte til døren eller depot indenfor 2-4 dage såfremt du bestiller inden kl. 14:00.

Da enkelte produkter er på fjernlager, kan der forekomme en leveringstid på op til 10 dage.

Er dette tilfældet bliver du selvfølgelig orienteret om dette.

Vi benytter GLS til levering af pakker og depoter. I vores checkout skal du vælge, hvilket GLS depot du ønsker din pakke leveret til.

Ønsker du levering til Færøerne, Grønland eller andre ikke brofaste øer, der hæver fragtomkostningerne betydeligt, skal du selv betale differencen for denne.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget dine vare.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse meddele os om, at du ønsker at fortryde dit køb.

Meddelelsen skal gives ved at skrive til info@styrthjem.dk

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Vi anbefaler at du bruger vores returportal, da vi på den måde, vil kunne sikre en hurtigere håndtering og refundering/ombytning af din ordre. Du kan samtidig købe fragten direkte på siden, til kun 49 kr. Du finder vores returportal her: returportal. (Husk at du stadig skal sende os en mail)

Gratis ombytning af størrelse

Vi har gratis ombytning af størrelse. Det vil sige du én gang pr. hjelm, kan få byttet din model til en anden størrelse af samme model.

Du kan altså frit få byttet en M til en L, såfremt vi fører denne størrelse. Du skal blot kontakte os, så sender vi info omkring returnering.

Har vi ikke størrelsen, som du ønsker at ombytte til, skal du returnere hjelmen som normalt, såfremt du ønsker at fortryde dit køb.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. DKK 90,00. (Benytter du vores returportal er portoen altid DKK 49,00)

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik.
Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Modtager du en hjelm med tilhørende Pinlock, må dette ikke indsættes såfremt du ønsker at ombytte eller returnere hjelmen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion (har du betalt kontant vil beløbet blive overført til din bankkonto).

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Styrthjelm – C/O PickPack ApS
Hans Egedesvej 3-5
5210 Odense NV
Danmark

Du bedes benytte vores returportal som du finder her.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller din kvittering. (Har du ikke mulighed for at printe dette, skal du påføre en seddel dit Ordre ID og vedlægge denne). Benytter du vores returportal, skal du blot følge anvisningerne.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på Styrthjelm.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger – dog aldrig højere beløb end hvad fragten kan købes til, gennem vores returportal.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Styrthjelm – C/O PickPack ApS
Hans Egedesvej 3-5
5210 Odense NV
Danmark

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Du bedes benytte vores returportal når du sender et produkt retur, men det er ikke et krav. Du kan finde returportalen her.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger – og du kan dokumentere din afsendelse samt spore denne.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Live-IT og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. (Dette jævnfør regler om bogføring og regnskab).

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren for Live-IT har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på Styrthjelm.dk er Michael Conradsen.

Vi opbevarer altid kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til Styrthjelm.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Styrthjelm.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Live-IT via e-mail info@live-it.dk.

Klageadgang for kunder i Danmark

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@styrthjelm.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området. En klage over en vare købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

 

For kunder bosat uden for Danmark

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@styrthjelm.dk