Fortrydelse og reklamation

Ombytning

Ønsker du at ombytte din hjelm til en anden størrelse, gør vi dette gratis.

Sådan anvender du ombytningsretten:

  • Send en utvetydig meddelelse om dit ombytningsønske til info@styrthjelm.dk inden for 14 dage efter, at du har modtaget varen.
  • Herefter vil du modtage yderlige instruktioner på e-mail.

Dine rettigheder:

  • Du har kun ret til gratis ombytning, såfremt varen fås i den ønskede størrelse.

Styrthjelm.dk kan:

  • fratrække penge hvis varens værdi er forringet, fx skadet eller bærer præg af at have været brugt udover, hvad man må i en butik. Du må altså afprøve varen og konstatere, at den ikke passer - men ikke tage den i egentlig brug.
  • fratrække penge hvis ekstraudstyr, så som Pinlock, er installeret eller monteret.

Fortrydelse

Fortryder du et køb ved Styrthjelm.dk giver vi dig naturligvis dine penge tilbage jf. købeloven.

Bemærk: der ydes ikke returret ved erhvervskøb samt produkter, hvor plomberingen er brudt.

Et erhvervskøb defineres som et køb, hvor der under bestilling enten er indtastet CVR-nummer eller EAN-nummer.

Sådan anvender du fortrydelsesretten:

  • Send en utvetydig meddelelse om din fortrydelse til info@styrthjelm.dk inden for 14 dage efter, at du har modtaget varen.
  • Herefter vil du modtage yderlige instruktioner på e-mail.

Dine rettigheder:

  • Du skal som udgangspunkt have alt det, du har betalt, retur.
  • Styrthjelm.dk skal returnere pengene på samme måde som du betalte.

Du skal altid:

  • kunne bevise, at meddelelsen om fortrydelse er afsendt.
  • kunne bevise, at varen er returneret (fx med post-kvittering).
  • betale returforsendelsen.

Styrthjelm.dk kan:

  • fratrække penge hvis varens værdi er forringet, fx skadet eller bærer præg af at have været brugt udover, hvad man må i en butik. Du må altså afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
  • fratrække penge hvis ekstraudstyr, så som Pinlock, er installeret eller monteret.

Reklamation

På alle produkter ydes 2 års reklamationsret.

Ønsker du at reklamere over et produkt, som du mener er defekt, beder vi dig venligst rette henvendelse til:

info@styrthjelm.dk

med fyldig forklaring af problemet - så ser vi på din sag med det samme!

Du skal reklamere inden for rimelig tid, hvilket jf. købeloven er inden for to måneder, fra du opdager fejlen.

Bemærk: hvis varen er blevet skadet under transporten, skal du reklamere med det samme, ellers frafalder din garanti jf. købeloven.

Sådan anvender du reklamationsretten:

  • Kontakt Styrthjelm.dk som beskrevet herover.
  • Efter godkendelse af returneringen, send da varen (inkl. kopi af fejlbeskrivelsen) tilbage i forsvarlig indpakning til den adresse, som oplyses ved første henvendelse.
  • Styrthjelm.dk undersøger nu varen. Kan defekten påvises tilbydes der en reparation eller ombytning. Den reparerede eller ombyttede vare returneres naturligvis uden yderligere omkostninger for dig.
  • Kan der ikke konstateres en regulær fejl/defekt på produktet, vil det blive returneret mod et servicegebyr på DKK 300 inkl. moms til dækning af udgifter ved sagens behandling samt fragtomkostninger.