Fortrydelse og reklamation

Ombytning

Ønsker du at ombytte din hjelm til en anden størrelse, gør vi dette gratis.

Sådan anvender du ombytningsretten:

  • Send en utvetydig meddelelse om dit ombytningsønske til info@styrthjelm.dk inden for 14 dage efter, at du har modtaget varen.
  • Herefter vil du modtage yderlige instruktioner på e-mail.

Dine rettigheder:

  • Du har kun ret til gratis ombytning, såfremt varen fås i den ønskede størrelse.

Styrthjelm.dk kan:

  • fratrække penge hvis varens værdi er forringet, fx skadet eller bærer præg af at have været brugt udover, hvad man må i en butik. Du må altså afprøve varen og konstatere, at den ikke passer - men ikke tage den i egentlig brug.
  • fratrække penge hvis ekstraudstyr, så som Pinlock, er installeret eller monteret.

Fortrydelse

Fortryder du et køb ved Styrthjelm.dk giver vi dig naturligvis dine penge tilbage jf. købeloven.

Sådan anvender du fortrydelsesretten:

  • Send en utvetydig meddelelse om din fortrydelse til info@styrthjelm.dk inden for 14 dage efter, at du har modtaget varen.
  • Herefter vil du modtage yderlige instruktioner på e-mail.

Dine rettigheder:

  • Du skal som udgangspunkt have alt det, du har betalt, retur.
  • Styrthjelm.dk skal returnere pengene på samme måde som du betalte.

Du skal altid:

  • kunne bevise, at meddelelsen om fortrydelse er afsendt.
  • kunne bevise, at varen er returneret (fx med post-kvittering).
  • betale returforsendelsen.

Styrthjelm.dk kan:

  • fratrække penge hvis varens værdi er forringet, fx skadet eller bærer præg af at have været brugt udover, hvad man må i en butik. Du må altså afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
  • fratrække penge hvis ekstraudstyr, så som Pinlock, er installeret eller monteret.

Reklamation

På alle produkter ydes 2 års reklamationsret.

Ønsker du at reklamere over et produkt, som du mener er defekt, beder vi dig venligst rette henvendelse til:

info@styrthjelm.dk

med fyldig forklaring af problemet - så ser vi på din sag med det samme!

Du skal reklamere inden for rimelig tid, hvilket jf. købeloven er inden for to måneder, fra du opdager fejlen.

Bemærk: hvis varen er blevet skadet under transporten, skal du reklamere med det samme, ellers frafalder din garanti jf. købeloven.

Sådan anvender du reklamationsretten:

  • Kontakt Styrthjelm.dk som beskrevet herover.
  • Efter godkendelse af returneringen, send da varen (inkl. kopi af fejlbeskrivelsen) tilbage i forsvarlig indpakning til den adresse, som oplyses ved første henvendelse.
  • Styrthjelm.dk undersøger nu varen. Kan defekten påvises tilbydes der en reparation eller ombytning. Den reparerede eller ombyttede vare returneres naturligvis uden yderligere omkostninger for dig.
  • Kan der ikke konstateres en regulær fejl/defekt på produktet, vil det blive returneret mod et servicegebyr på DKK 300 inkl. moms til dækning af udgifter ved sagens behandling samt fragtomkostninger.